انتخابات

استاد گروه علوم دینی دانشگاه کاتولیک پاپی میناس گرایی برزیل گفت: زنان غزه را می‌بینم که خودشان به صورت مستقیم با رژیم اسرائیل درگیر می‌شوند و از لحاظ حقوق بشری و حقوق بین‌المللی تنها هستند و نیاز به این داریم که حقوق آن‌ها را استیفا و به صورت جدی پیگیری کنیم.

استاد گروه علوم دینی دانشگاه کاتولیک پاپی میناس گرایی برزیل: زنان غزه از نظر حقوق بین‌المللی تنها هستند 

به گزارش قدس خراسان، پاتریشا سیمون دوپاردو یکی از زنانی است که به واسطه کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) چند روزی را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مشهد گذراند، این اتفاق علمی بین‌المللی فرصتی بود تا زنان دنیا و اساتید و پژوهشگران بتوانند با نگاه‌های یکدیگر حول محور عدالت آشنا شوند، سیمون دوپاردو استاد گروه علوم دینی در دانشگاه کاتولیک پاپی میناس گرایی برزیل است که با وجود مسیحی بودن در حوزه اسلام هم مطالعاتی دارد، این بانوی مسیحی با حضور در غرفه مؤسسه فرهنگی قدس در حاشیه این کنگره درباره وضعیت زنان در جهان و الگوهای زنان با ما به گفت‌وگو نشست. 

ضرورت وجود الگوی سوم زن در جهان

او در خصوص وضعیت خودش و حضور در کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) توضیح داد: با وجود اینکه مسیحی و پروتستان هستم ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) و حضرت مهدی (عج) دارم و در این کنگره هم با موضوع امام رضا(ع) مقاله دارم. 

استاد گروه علوم دینی در دانشگاه کاتولیک پاپی میناس گرایی برزیل در ارتباط با الگوی سوم زن که در بیان مقام معظم رهبری هم آمده و مبتنی بر زن نه شرقی نه غربی است و درباره ضرورت و احساس نیاز به این الگوی جدید در جهان، تصریح کرد: ضرورت وجود این الگو برای زنان جهان احساس می‌شود، با توجه به شرایط دنیا امروز الگوی جدید مورد نیاز است و لازم است که این
 اتفاق بیفتد. 

الگوی مفیدی در قبال زنان در جهان اجرا نمی‌شود

سیمون دوپاردو به وضعیت زنان در مناطق مختلف دنیا اشاره کرد و توضیح داد: وقتی به مناطق مختلف جهان و حتی پیروان مذاهب و آیین‌های مختلف نگاه می‌کنیم، می‌بینم الگوی مفیدی در قبال زنان اجرا نمی‌شود و در حال حاضر در شیوه‌های معمولی که در دنیا می‌بینیم خلأهای زیادی وجود دارد که باید جایگزین جدی برای آن پیدا شود. 

او در مورد موضوع مقاله‌اش و ارتباط آن با عدالت نیز بیان کرد: موضوع مقاله من در ارتباط با عدالت اجتماعی به مثابه سبک زندگی است که روی آن کار کردم و در این مقاله تأثیر زندگی امام رضا(ع) برای نسل پست مدرن را بررسی کردم. 

نوع نگاه جهان به زنان اشتباه است

استاد گروه علوم دینی در دانشگاه کاتولیک پاپی میناس گرایی برزیل در خصوص دیدگاهش درباره مواجهه نسبت به زنان در دنیای امروز به ویژه با توجه به اتفاقاتی که در غزه و فلسطین در حال رخ دادن است، بیان کرد: نوع نگاهی که نسبت به زنان در جهان وجود دارد نگاه اشتباهی است و این مشکلات مخصوص کشور خاصی نیست مثلا نمی‌گویم ایران یا کشور خودم برزیل یا فلان کشور دیگر درگیر نگاه اشتباه نسبت به زنان است و در دیگر نقاط مختلف دنیا هم وجود ندارد، خیر این مشکل فراگیر است. سیمون دوپاردو با تأکید بر اینکه در غزه نقض حقوق زنان اتفاق می‌افتد، متذکر شد: با وجود همه ادعاهای حقوق بشری، نقض حقوق بشر در روابط با کودکان و زنان به صورت جدی به چشم می‌خورد. 

او تصریح کرد: زنان غزه را می‌بینم که خودشان به صورت مستقیم با رژیم اسرائیل درگیر می‌شوند و از لحاظ حقوق بشری و حقوق بین‌المللی تنها هستند و نیاز به این داریم که حقوق آن‌ها را استیفا و به صورت جدی پیگیری کنیم.

خبرنگار: زینب اصغریان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.